PickupMERCEDES-BENZ
280 GE (GFG 460.2) lang Feuerwehr VRW *TÜV + H*
Pickup
MERCEDES-BENZ
280 GE (GFG 460.2) lang Feuerwehr VRW *TÜV + H*
fast pris Moms ikke-anmeldelsespligtig
27.900 €
Betingelse
Brugt
Beliggenhed
Wuppertal-Cronenberg 

Vis billeder
Vis kort
Oplysninger om maskinen
Pris og placering
fast pris Moms ikke-anmeldelsespligtig
27.900 €
- Sælgers placering:
- Zum Tal 53 (Einfahrt Hülsen), 42349 Wuppertal-Cronenberg, Tyskland

Ring
Tekniske detaljer
- Kilometerstand:
- 29.800 km
- Effekt:
- 115 kW (156,36 hk)
- Brændstoftype:
- benzin
- Geartype:
- mekanisk
- Første registrering:
- 07/1981
- Næste syn (TÜV):
- 09/2027
- Farve:
- rød
- Antal sæder:
- 2
Detaljer om tilbuddet
- Noterings-id:
- A20420725
- Referencenr.:
- 2092
- Sidst opdateret:
- d. 31.10.2025
Beskrivelse
Oprindelig, tidligere brandvæsen-G fra 2. ejer, som indtil nu aldrig har været brugt civilt.
Syn og historisk rapport (efter §23 StVZO) bestået september 2025.
Bsdpfx Asxthdzsd Isdi
Periodisk syn gyldigt til 09/2027 ("uden fundne mangler" godkendt hos DEKRA).
Byggeår 1981 / første indregisteringsmåned: 07-1981.
Originalt kun 29.800 samlede kilometer kørt i sine lidt over 44 år i brandvæsenstjeneste.
Forududrustningsvogn VRW med ZIEGLER-opbygning og Knurz-Kirsch generator med 5 KVA ydelse.
Tysk køretøj med original registreringsattest (indtil nu kun 2 ejerskabsindførsler) – altid registreret og i brug/garage indtil 10/2025.
Som producent er stadig GFG "Geländefahrzeug-Gesellschaft" anført i de originale papirer, dengang et fællesprojekt mellem Daimler-Benz og Steyr-Daimler-Puch i Østrig. Dette er et af de sidste producerede køretøjer med denne producentbetegnelse; kort efter var "Daimler-Benz" også angivet som fabrikant i registreringsdokumenterne.
Ifølge registrering fra 1991 blev et komplet MATTER-veltebur installeret, som stadig er i køretøjet i dag.
Medfølger et lille tagbærersystem til transport af langt udstyr.
Den lange 280 GE er det største og stærkeste fra den første G-serie, som kunne bestilles fra fabrikken som Mercedes G-Klasse i de første år.
R6-benzinmotor M110 på 2717 ccm med 115 kW/156 hk kører godt.
4-trins manuel gearkasse plus differentialespærrer.
Servostyring.
155 km/t er registreret som Vmax.
En PTO til drift af generatoren er også til stede.
Køretøjet har senest primært været brugt til transport af en transportabel brandpumpe TS med sugeslanger og tilbehør. Derfor er der ingen bagsæder bagtil, kun et ladområde. Yderligere sæder udover de to forsæder findes desværre ikke længere.
Ifølge de originale papirer er det et "3-sæders" og den registrerede type er "Andet specialkøretøj – brandvæsen forududrustningsvogn VRW".
Egenvægten er opført som 2360 kg.
Den tilladte totalvægt blev i 1991 hævet fra 2900 kg til nu 3030 kg.
Dermed har 280 GE pt. 670 kg nyttelast.
Udvendige mål: Længde 4395 mm / Bredde 1700 mm / Højde 2150 mm.
Dæk: 205/80R16.
Der er monteret gode vinterdæk med snefnugsymbol i henhold til gældende lovkrav (DOT = 2018).
G’en har ikke anhængertræk monteret, men den nødvendige grundtraverse er til stede. Oplysning om eftermontering/anhængervægt kan ikke gives, da de relevante felter i originalpapirerne er markeret med "udgår".
Dette tilbud gælder kun for erhvervsdrivende, selvstændige, myndigheder, beredskab, land- og skovbrug samt lignende juridiske enheder. Salg til private slutbrugere er desværre ikke muligt. Mellemsalg og fejl forbeholdes.
280 GE står klar til indregistrering og er straks tilgængelig. Den er aktuelt kørt en længere strækning på motorvej hertil uden problemer. Ifølge mundtlig overlevering er G’en også uheldsfri, hvilket dog ikke kan dokumenteres og derfor kun gives videre som information til køber.
Bilen har altid været under god pleje, men har naturligvis været brugt. Derfor kan et nyt køretøj ikke forventes, men man kan roligt regne med sund substans og et for 1981-vintage fornuftigt køretøj.
Annoncen blev oversat automatisk, og der kan forekomme nogle oversættelsesfejl.
Syn og historisk rapport (efter §23 StVZO) bestået september 2025.
Bsdpfx Asxthdzsd Isdi
Periodisk syn gyldigt til 09/2027 ("uden fundne mangler" godkendt hos DEKRA).
Byggeår 1981 / første indregisteringsmåned: 07-1981.
Originalt kun 29.800 samlede kilometer kørt i sine lidt over 44 år i brandvæsenstjeneste.
Forududrustningsvogn VRW med ZIEGLER-opbygning og Knurz-Kirsch generator med 5 KVA ydelse.
Tysk køretøj med original registreringsattest (indtil nu kun 2 ejerskabsindførsler) – altid registreret og i brug/garage indtil 10/2025.
Som producent er stadig GFG "Geländefahrzeug-Gesellschaft" anført i de originale papirer, dengang et fællesprojekt mellem Daimler-Benz og Steyr-Daimler-Puch i Østrig. Dette er et af de sidste producerede køretøjer med denne producentbetegnelse; kort efter var "Daimler-Benz" også angivet som fabrikant i registreringsdokumenterne.
Ifølge registrering fra 1991 blev et komplet MATTER-veltebur installeret, som stadig er i køretøjet i dag.
Medfølger et lille tagbærersystem til transport af langt udstyr.
Den lange 280 GE er det største og stærkeste fra den første G-serie, som kunne bestilles fra fabrikken som Mercedes G-Klasse i de første år.
R6-benzinmotor M110 på 2717 ccm med 115 kW/156 hk kører godt.
4-trins manuel gearkasse plus differentialespærrer.
Servostyring.
155 km/t er registreret som Vmax.
En PTO til drift af generatoren er også til stede.
Køretøjet har senest primært været brugt til transport af en transportabel brandpumpe TS med sugeslanger og tilbehør. Derfor er der ingen bagsæder bagtil, kun et ladområde. Yderligere sæder udover de to forsæder findes desværre ikke længere.
Ifølge de originale papirer er det et "3-sæders" og den registrerede type er "Andet specialkøretøj – brandvæsen forududrustningsvogn VRW".
Egenvægten er opført som 2360 kg.
Den tilladte totalvægt blev i 1991 hævet fra 2900 kg til nu 3030 kg.
Dermed har 280 GE pt. 670 kg nyttelast.
Udvendige mål: Længde 4395 mm / Bredde 1700 mm / Højde 2150 mm.
Dæk: 205/80R16.
Der er monteret gode vinterdæk med snefnugsymbol i henhold til gældende lovkrav (DOT = 2018).
G’en har ikke anhængertræk monteret, men den nødvendige grundtraverse er til stede. Oplysning om eftermontering/anhængervægt kan ikke gives, da de relevante felter i originalpapirerne er markeret med "udgår".
Dette tilbud gælder kun for erhvervsdrivende, selvstændige, myndigheder, beredskab, land- og skovbrug samt lignende juridiske enheder. Salg til private slutbrugere er desværre ikke muligt. Mellemsalg og fejl forbeholdes.
280 GE står klar til indregistrering og er straks tilgængelig. Den er aktuelt kørt en længere strækning på motorvej hertil uden problemer. Ifølge mundtlig overlevering er G’en også uheldsfri, hvilket dog ikke kan dokumenteres og derfor kun gives videre som information til køber.
Bilen har altid været under god pleje, men har naturligvis været brugt. Derfor kan et nyt køretøj ikke forventes, men man kan roligt regne med sund substans og et for 1981-vintage fornuftigt køretøj.
Annoncen blev oversat automatisk, og der kan forekomme nogle oversættelsesfejl.
Udbyder
Bemærk: Registrer dig gratis eller log ind, for at få adgang til alle oplysninger.
Registreret siden: 2005
Send anmodning
Telefon & Fax
+49 202 7... annoncer
Din annonce er blevet slettet
Der opstod en fejl


















































